joi, 17 februarie 2011

Sushi

   Sushi este un fel de mâncare specific bucătăriei japoneze. Principalul ingredient este orezul (acrit cu oțet) combinat cu diverse alte ingrediente, gătite sau în stare crudă, cel mai adesea pește crud.
Sushi este o mâncare relativ nouă chiar și în Japonia. A fost gătitită pentru prima oară la începutul secolului al XIX-lea. ...trăiască Wikipedia, ce m-as face fără ea.
   Bun și acum sa trecem la... gătit sushi o minunăție de preparat culinar cu aroma si gust intens.
   Avem nevoie de:
-peste crud(eu prefer somonul, iar pentru cei mai mofturoși am folosit somon afumat),
-creveți decorticați,
-batoane de surimi(carne de crab),
-scoici(am folosit scoici picante și afumate),
-alge de mare(nori-în japoneza),
-orez cu bobul scurt,
-castravete verde,
-mango,
-avocado,
-wasabi,
-oțet din orez,
-sare, zahar.
Orezul se fierbe (eu la o cana de orez pun o cana de apa, las sa fiarbă la foc mic, iar când a absorbit toată apa dau de pe foc și las vasul acoperit pana se răcește orezul). Pestele, creveții se curata, spala porționează, legumele și fructele se spala taie julien.
Orezul fiert și răcit se amesteca cu oțet din orez, sare, zahar, pestele se unge cu puțin wasabi.
Pe foaia de alga se așează orezul, pestele, legumele și se rulează. Se formează batoane cam la grosimea de 3-4 cm, se taie la o înălțime de 2-3 cm (asta dacă faci sushi cu alge, pentru ca sunt mai multe moduri de așezare a ingredientelor).

Bun! Mie mi-a ieșit asa ceva ...
Au fost gustoase și le-am savurat înmuiate în sos de soia (shoyu) amestecat cu putina pasta de ardei iute.



Pentru cei cunoscători și mai ales pentru pofticioși ... priviți aici.



Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu